Köszönöm.
(242) A felszólalás szövege:
Úgy gondolom - habár remélem, tévedek -, kevés olyan ember van, aki azt mondja, hogy inkább elmegyek dolgozni napi 8-10 órát, amikor a rendszeres szociális segélyben is megkaphatom azt a pénzt. Nagyon kevés olyan ember van, aki az utóbbit választja, tehát azt, hogy inkább elmegy dolgozni, amikor lehetősége van, hogy a tanácstól - mert így szokták mondani - megkapja azt az ötvenegynéhány ezer forintot. Nem kétlem azt, hogy különbözik a segélyezés és a munkavállalás, de egy adott család esetén nem lehet ezt vegytisztán elválasztani úgy, ahogy képviselőtársam erre utalt.
(250) A felszólalás szövege:
főútvonal rekonstrukciója meg fog valósulni. Azóta, ha jól számolok, négy éve pénzügyminiszter, és elfeledkezett arról, hogy mit ígért a körzetnek.
Azért lenne ez nagyon lényeges dolog, mert az elmúlt egy-másfél esztendőben hatalmas kamionforgalom zúdult a településeinkre, és szeretnénk, hogyha ez a kamionforgalom úgy történne, hogy közben ne veszélyeztetné a békésen a 471-es főútvonalon közlekedő polgárok testi épségét. Erről a következő felszólalásomban szeretnék szólni. Köszönöm.
(252-254)A felszólalás szövege:
A nyírbogáti elkerülő útról szólva szeretném elmondani azt, hogy több súlyos balesetet okoztak a kamionok és más nehéz szállítmányt szállító teherautók. Egy érdekes példát szeretnék mondani. Nyírbogáton ebben az évben két gyalogos-átkelőhelyet építettünk meg 6 millió forintos költséggel, és az elmúlt két hónap alatt mind a két gyalogos-átkelőhelyet védő jelzőlámpánkat egy-egy kamion kiborította. Nem tudom, nyilván ez a sors játéka, de én úgy gondolom, hogy mindenképpen pontot kellene az ügy végére tenni, mert amikor az előbb említett 101 kanyar egyikén történt az, hogy egy kamion fényes nappal, átszakítva a kerítést, a ház oldalán állt meg Nyírbogáton, akkor értetlenül állunk amögött, hogy hiába kérés, hiába módosító indítvány, süket fülekre talál a kérésünk.
Nos, a lényeg az, hogy a 471-es főútvonal nem bírja el ezt a forgalmat, különösen nem bírja el a belterületi szakasz Nyírbátorban sem és Nyírbogáton sem. A veszélyhelyzetet jellemzi az, hogy a településen élők, Nyírbogát településen élők több száz aláírást gyűjtöttek az elkerülő út megépítése érdekében, és azt hamarosan el kívánjuk juttatni Veres János pénzügyminiszter úrhoz, aki megígérte azt, hogy elkezdik ezen beruházásokat.
A következő módosító indítvány, amiről szólni szeretnék, ugyancsak egy régi téma, mégpedig a szatmár-beregi nemzeti park létrehozása. Ez a hetvenes évekre nyúlik vissza, akkor gondolkodtak a környezetvédelmi szakemberek, a Hortobágyi Nemzeti Park igazgatósága arról, hogy a szatmár-beregi térségben érdemes lenne egy 50 ezer hektárt magában foglaló védett területet kialakítani.
(16.20)
A nagy ívű elképzelésből annyira tellett - ezért is köszönet -, hogy 2300 hektárnyi területen létrehozták a Szatmár-beregi Tájvédelmi Körzetet. 1982-ben egy kormányrendelettel ezt a területet kibővítették 22 500 hektárra. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.)
ELNÖK: Képviselő úr, szóltam az imént, hogy figyeljen, legyen szíves, az időkeretre. Most már az Fidesz időkerete mínuszban van, úgyhogy arra kérem, hogy fejezze be ezt a mondatot, és fejezze be a hozzászólást.
Köszönöm. (Dr. Puskás Tivadar és dr. Gyenesei István tapsol.)