2002-ben elindult a főútvonal rekonstrukciós tervezése, a Közútkezelő Kht. végezte ezt. A kormányváltás után sajnálatos módon - annak ellenére, hogy a szocialista képviselők, köztük Veres János ígéretet tett a főútvonal rekonstrukciójának folytatására - abbamaradt. Sőt mi több, 2006-ban kivették az országos közútfejlesztési koncepcióból is, vélhetően politikai indíttatás miatt.
Sajnálatos módon - mint mondottam volt - rengeteg baleset történt a szabolcsi szakaszon, emiatt a lakosság megkereste a képviselőket a főútvonal mentén, ennek köszönhető a számtalan interpelláció, módosító indítvány, újságcikk, sőt mi több, az elmúlt esztendőben az önkormányzatok összefogva demonstrációt szerveztek, amelynek eredményeként három településen a lakosság megmozdult, és kifejezte elégedetlenségét azzal kapcsolatban, hogy a probléma megoldására semmi nem történik. Vélhetően e kezdeményezésre megtört a jég, aminek bizonyságát a kezemben tartom. S ezért is megérte ezen napirend utáni felszólalást megtennem, merthogy a délután folyamán a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium parlamenti osztályáról kaptam egy reagálást, amiben az szerepel, hogy a Közlekedésfejlesztési Tervtanács október végén meghozta az állásfoglalását, miszerint elkezdődik a rekonstrukciós tervezés. Most először tartok a kezemben olyan levelet a minisztérium részéről, amelyben 2011-re ígérik a 471-es főút rekonstrukcióját. Tehát megtört a jég, s reménykedem abban, hogy ez nem egy kampányfogás, hanem valódi ígéret lesz.
Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps.)